Dranken Recepten

Gezondere frappuccino

Iedereen kent onderhand de frappuccino bij de Starbucks wel. Deze is heerlijk en moet ook af en toe wel kunnen maar is niet echt super gezond. Nu ben ik de laatste tijd een beetje aan het experimenten met koffie. Zo ben ik ook aan de slag gegaan met een gezonde(re) frappuccino. Je kan 2 varianten kiezen: de gezonde zonder slagroom of de ongezonde(re) met slagroom. Doe lekker waar jij op dat moment zin in hebt want hey soms kan het gewoon he?  Je moet ook genieten! Komt die hoor.

Ingrediënten voor 1 frappuccino
– 1 nespresso kopje
– 1 banaan
– scheut amandelmelk
– 6 ijsklontjes

Optioneel (eventueel)
– slagroom
– caramel siroop

Bereidingswijze
1. Zet koffie en zet voor ongeveer 15/30min. in de koelkast tot het goed koud is.
2. Mix alle ingrediënten, behalve de topping natuurlijk, in een blender totdat de banaan en de ijsklontjes goed gemalen zijn.
3. Giet over in je beker en top af met slagroom en/of caramel siroop.

Liefs Marlou

Over auteur

Hallo, wat leuk dat je een kijkje neemt op mijn website. Als eerste zal ik mij even voorstellen. Ik ben Marlou Remeeus 26 jaar en woon in Santpoort-noord. Ik werk fulltime als planner en verzorgende in een verpleeghuis bij mij in de buurt. Naast mijn werk ben ik een fanatieke hardloopster. 15 oktober 2017 heb ik mijn eerste marathon gelopen in Amsterdam. De weken hier naartoe zie je onder het kopje ''road to my first marathon'' in het menu. Daarnaast heb ik nog een grote passie en dat is koken en bakken. Ik vind het heerlijk om in de keuken te staan en om baksels uit te proberen. Ik hoop andere mensen te inspireren om een gezonde levensstijl te creëren met mijn website. Hopelijk hebben jullie er wat aan en duiken jullie ook de keuken in! Veel kook/bak plezier. Liefs Marlou