Hardlopen Road to my first marathon 2017

Marathon schema week 6/13 met de eerste lange duurloop

Deze week heb ik alle trainingen rustig aan gedaan. Ik ben de zondag ervoor verkouden geworden en kreeg daar ook nog hoofdpijn bij. Ik voelde mij eigenlijk een beetje energie loos. Ondanks dat heb ik alle trainingen wel gedaan. Wel heb ik 2 trainingen/wedstrijden om gegooid.

Maandag
Ik ben de week begonnen met 15x400m. Eigenlijk moesten ze in 1.35min maar omdat mijn lichaam daar niet naar stond heb ik gelopen wat op dat moment goed voelde. Dat resulteerden in 1.37 tot 1.47. Voor die dag, gezien de fitheid, vond ik het prima. Ik wilde mij niet over trainen en daardoor echt ziek worden.

week 6 maandag.jpg

Woensdag
Deze dag stond er 5x1000m in 4.10 op het schema. Ook deze trainingen heb ik rustiger aan gedaan. Ik heb de eerste op mijn gemakje gelopen en gekeken hoe het lichaam daarop reageerde, 4.22 was het resultaat. De 4 tempo’s erop gingen tussen de 4.10 en 4.15 dus eigenlijk nog harstikke goed. Het kosten mij wel meer moeite dan maandag, misschien kwam dat omdat ik vandaag ook nog 6,5uur had gewerkt.

Vrijdag
Er stond eigenlijk voor zondag een wedstrijd op het programma, namelijk een 15km in Leiden. Maar omdat ik nog steeds niet fit was en ik een wedstrijd wil lopen als ik mij goed voel heb ik besloten deze niet te lopen. I.o.m. mijn trainer heb ik besloten vandaag een hele rustige 10km te lopen. Deze ging uiteindelijk in 50:22. Er is het één ander op mijn werk wat niet zo lekker gaat waardoor ik even mijn frustratie eruit moest rennen, Deze heb ik daarom heerlijk even een beetje aangezet, maar bewust een tempo dat ook nog ontspannen ging.

week 6 vrijdag 10km.jpg

Zondag
Volgende week loop ik de trainingsloop van de marathon in Amsterdam, namelijk een 30km. Omdat ik nog niet verder had gerend dan de halve marathon van laatst in Amsterdam heb ik in overleg met mijn trainer deze dag een hele rustige 25km gelopen. Zodat de overstap naar de 30 kleiner is en mijn lichaam rustig kan wennen aan het vele kilometers lopen. Deze ging verbazingwekkend goed in 2:09;38, een gemiddelde pace van 5:11, hartslag van 157 en 11,5km/u. Deze training ging echt mega lekker. Ik heb ontspannen kunnen lopen, bij km 21/22 begon ik mijn benen een beetje te voelen maar ik kon juist het tempo toen nog een beetje opvoeren. Ik denk dat het zo goed ging omdat ik in totaal 1,7l water heb gedronken. Ik ben via de Zandvoortselaan naar de boulevard van Zandvoort gelopen, helemaal richting Bloemendaal waar ik even langs mijn broer ben geweest. Die werkt bij een strandtent. Hier kreeg ik een gevulde bidon met ijswater, wauwww wat was dat lekker! Ook heb ik weer wat gelletjes uitgeprobeerd, nog steeds de powergel van Powerbar maar nu de smaken tropical fruit en black currant. Ik vond ze allebei prima te doen, vooral de tropical fruit. Omdat het zo warm was, was dit een heerlijke frisse smaak.

Deze week is dus wat rustiger geweest qua trainingen. Mag ook wel eens, luisteren naar je lichaam is héél belangrijk!

Liefs Marlou

Over auteur

Hallo, wat leuk dat je een kijkje neemt op mijn website. Als eerste zal ik mij even voorstellen. Ik ben Marlou Remeeus 26 jaar en woon in Santpoort-noord. Ik werk fulltime als planner en verzorgende in een verpleeghuis bij mij in de buurt. Naast mijn werk ben ik een fanatieke hardloopster. 15 oktober 2017 heb ik mijn eerste marathon gelopen in Amsterdam. De weken hier naartoe zie je onder het kopje ''road to my first marathon'' in het menu. Daarnaast heb ik nog een grote passie en dat is koken en bakken. Ik vind het heerlijk om in de keuken te staan en om baksels uit te proberen. Ik hoop andere mensen te inspireren om een gezonde levensstijl te creëren met mijn website. Hopelijk hebben jullie er wat aan en duiken jullie ook de keuken in! Veel kook/bak plezier. Liefs Marlou